Bezorgen
Bereken bezorgkosten
Afhalen: Onze Fysieke winkel is momenteel gesloten. Wel is het mogelijk om uw bestelling af te halen op een vooraf afgesproken moment. U kunt uw bestelling alleen online plaatsen via onze webshop en afrekenen middels ideal. Hierna wordt er Telefonisch contact met u opgenomen om een moment van afhalen door te spreken. Uw bestelling wordt door ons klaargelegd waarna u deze op dit afgesproken moment kunt afhalen. Per pin of contant betalen bij afhalen is niet mogelijk.
Let op, het is bij het moment van afhalen niet mogelijk om dingen te wijzigen of op locatie extra bij te bestellen. De actuele wachttijd voor het zelf afhalen van grote materialen zoals hout en bouwmaterialen bedraagt 2 a 3 werkdagen. U wordt gebeld zodra uw bestelling klaar staat. Wij verzoeken u vriendelijk om niet op eigen initiatief uw bestelling af te halen.
Houthandel van Gelder verzorgt de levering van hout en bouwmaterialen met eigen vrachtwagens en een externe vervoerder die gespecialiseerd is in de levering van bouwmaterialen. Deze externe vervoerder levert met 13,6 meter trailers voorzien van een kooiaap (heftruck). Pakketpost versturen wij met GLS.
Bij het bezorgen van uw aankoop is de levertijd op dit moment (september 2020) gemiddeld 15 werkdagen bij 'grote' artikelen, zoals hout en bouwmaterialen. Pakketpost wordt wanneer het artikel op voorraad is meestal binnen 1 a 2 werkdagen verstuurd.
U kunt ook uw bestelling zelf afhalen. Na uw bestelling in onze shop nemen wij contact met u op. Wij hebben veel van ons hout en aanverwante artikelen op voorraad. Bij voorraad artikelen kunt u veelal binnen 1 a 2 dagen uw bestelling komen afhalen. Wanneer wij moeten bestellen bij onze leverancier dan zal de levertijd +- 5 werkdagen zijn.
Bezorgkosten
Nederland
Houthandel van Gelder bezorgt uw bestelling tegen een aantrekkelijk tarief. Wij hanteren de €95,- bezorgkosten. De bezorging is gratis vanaf €1500,-. Voor leveringen in de buurt van ons bedrijf hanteren wij een aangepast tarief. Deze tarieven zijn te vinden in de tabel hieronder.
België
Wij bezorgen ook in België! Dit verzorgen wij met onze externe vervoerder. Betalen aan de chauffeur is daarom niet mogelijk.
Postcodes 1000-3999
De bezorgkosten voor postcodes 1000-3999 bedragen €150,-. Vanaf €2500,- worden geen bezorgkosten gerekend.
Postcodes 9000-9999
De bezorgkosten voor postcodes 9000-9999 bedragen €175,-. Vanaf €2500,- worden geen bezorgkosten gerekend.
Eigen Bezorgservice
Met onze vrachtwagen vloot kunnen wij flexibel inspelen op uw wensen. Wanneer het druk is of eigen vervoer niet noodzakelijk is besteden wij het vervoer uit aan ons gespecialiseerde partner. Hierdoor kunnen wij de route goed plannen en zo efficiënt mogelijk werken met zo min mogelijk milieubelasting. Bij eigen vervoer lossen wij met de kraan naast de auto.
Externe Vervoerder
Postcode Reeks |
Verzendkosten |
8050AA - 8052ZZ |
€30,- |
8000AA - 8049ZZ |
€40,- |
8120AA - 8121ZZ |
€50,- |
7300AA - 7399ZZ |
€60,- |
Overige postcodes in Nederland* 1000AA - 7899ZZ |
€95,- |
* Verzendkosten Waddeneilanden op aanvraag
Pakketpost
Voor artikelen die wij per standaard pakketpost kunnen verzenden kunnen worden rekenen wij €6,95 verzendkosten tot €50,-. Vanaf €50,- is de verzending gratis.
Voor grote artikelen, zware artikelen en verf die per pakketpost verzonden kunnen worden rekenen wij €10,89 verzendkosten. Vanaf €999,- is de verzending gratis.
Vragen over onze bezorging of advies?
Heeft u advies nodig of vragen over onze bezorging of over onze producten? Wij staan u graag te woord! Neem dan contact met ons op via 038-3760173 of [email protected].
Betalen aan de chauffeur alleen bij eigen vervoer
U kunt alleen pinnen bij de chauffeur wanneer wij zelf uw bestelling langs komen brengen met één van onze eigen auto's. Kies in onze shop voor 'op factuur betalen. U kunt dan bij aflevering betalen, mits wij uw bestelling zelf bezorgen. Wel dient er bij deze mogelijkheid iemand thuis te zijn die voor de betaling kan zorgen. De chauffeur heeft een mobiele pinautomaat bij zich. Let u bij deze betaalmogelijkheid wel op uw pinlimiet! Niet mogelijk bij onze externe vervoerder.
Verzenden van artikelen.
Nadat u een order bij ons heeft geplaatst, krijgt u van ons een e-mail met daarin uw bestelde order. Zodra wij dan de betaling binnen hebben zorgen wij ervoor dat uw bestelling afgeleverd wordt. Hier wordt u van op de hoogte gehouden via e-mail of telefoon.
Bezorgen gebeurd op de verharde weg en naast de vrachtauto. U dient wel rekening te houden dat wij met een vrachtwagen bij het los adres kunnen komen. Indien dit niet mogelijk is wordt er samen naar een passende oplossing gezocht.
* Alleen in Nederland, uitgezonderd de waddeneilanden. Voor Zeeuws vlaanderen geldt een aangepast tarief. Bezorgen in België en Duitsland is mogelijk, maar wel op aanvraag.
Kan ik bestelde producten retourneren?
Let op: Neem bij retourneren altijd eerst contact met ons op via [email protected] of 038-3760173. U ontvangt dan de juiste instructies voor het retour sturen van uw bestelling.
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft u als consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'periode' van 14 werkdagen na aflevering van het product. Na het verstrijken van de periode van 14 dagen wordt de koopovereenkomst een feit. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen, waarbij u zelf de verzendkosten voor het terugsturen voor uw rekening dient te nemen. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending, het advies is dan ook om dit in overleg met houthandel van Gelder te doen. Wij maken het aankoopbedrag over zodra wij de producten weer in ons bezit hebben.
Om gebruik te maken van de mogelijkheid tot retourneren van aangekochte producten dient u aan de volgende voorwaarden voldaan te hebben:
- U dient het product compleet, goed en degelijk verpakt en inclusief de aankoopnota terug te sturen.
- U dient het product terug sturen in de staat waarin u het ontvangen heeft. Is het product zichtbaar gebruikt of beschadigd, dan zal daarvoor een vergoeding in rekening worden gebracht.
- Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren.
- Wanneer het product bij ontvangst niet compleet of heel is, zal daarvoor een vergoeding in rekening worden gebracht.
- U heeft het recht het product in die mate uit te pakken en te gebruiken voor zover dat nodig is om te beoordelen of u het product wenst te houden.
- Op aankopen die speciaal op bestelling zijn gemaakt is deze wet niet van toepassing.(alle artikelen met een levertijd).
- U kunt uw aangekochte artikel binnen 14 dagen retour sturen. Als u buiten de gestelde voorwaarden een artikel terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neemt u in geval van twijfel contact op met ons 038-3760173 van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 07.30 - 16.45 uur.
Zelf uw bestelling afhalen
U kunt uw bestelling ook zelf afhalen bij onze houthandel. Wij leggen uw bestelling alleen klaar wanneer deze vooraf betaald is in onze shop. Bij een relatief kleine bestelling van voorraad artikelen worden deze ter plekke uit onze stelling gehaald. Voordeel hiervan is dat u zelf uw keuze kunt maken.
Wij sturen u een e-mail zodra u uw bestelling bij ons kunt komen afhalen. Let op! Tussen de middag zijn wij tussen 12:15 en 13:30 uur gesloten.
Klachten
Heeft u klachten? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
